zpět na přehled

3.týden - PERSKÝ TANEC
Světlana Synákova

Perský tanec – poezie v pohybu ( prožitkový taneční projekt)
Světlana Synákova
Letos se můžete těšít na krátkou choreografijí scénického perského tance a na veselý folklórní afgánský tanec. Jako bonus vás čeká seznámení se súfíjskou taneční a filozofickou tradicí a budete mít možnost zkusit víření (točení) v prostoru v praxí.

Perský tanec – vznešený, precizní a nekonečně krásný, je unikátním tanečním stylem. Obsahuje taneční prvky různých středoasíjských tanečních kultur, které kdysí patříly pod Velkou Perskou Říší (Afganistán, Uzbekistán, Írán, Azerbajdžán, Tadjikistán...) Na rozdíl od ostatních orientálních tanečních stylů téměř nezapojuje izolace a pohyby pánví, ale pracuje s tělem jako s celkem, zaměřuje se na elegantní pohyby paží, dynamické otočky, pohyb v prostoru a emotivní výraz. Opravdový perský tanec je vždy spojen s nějakou hlubší myšlenkou, poetickým obrazem, nebo alegorii, inspirovanou tvorbou nejznámějších perských básníků: Haféze, Attara, Rúmího...Má vnítřní náplň, což propujčuje vnějšímu projevu mystickou tájemnost, emotivnost a procitění v každém pohybu. Na základě podobné inspirace vznikne i náš společný prožitkový taneční projekt, na kterém budeme pracovat celý týden. Náš pohyb, vnítřní prožitek a hudba se spojí a spolu s ucelenou skupinovou choreografií vytvoří celek, kde vše souvisí se vším.

Výuka bude probihat na základě mnohaletých poznatků a zkušeností lektorky v oblasti perského tance, získaných pod vedením špičkových učitelů a choreografů : Reny Milgrom(Praha) a Sashara Zarifa (Írán/Canada) a s použitím metod Labanové Analýzy pohybu a Body –Mind Centering®, které S větlana studuje již třetím rokem. Tyto pohybové metody dávájí možnost pochopit v širších souvislostech, jakým způsobem v našém těle vzniká pohyb a tím umožňují kvalitní a uvedomělou přípravu na taneční kreace.

Budeme se učit uvědomovat si své tělo v prostoru, pracovat s rovnováhou, směry, s dechem i mimikou. Perský tanec propojuje holistické, univerzální principy pohybu, historii, rozmanitost rytmů a tanečních kreací, perskou poezií a filozofií. Principy perského tance budou užitečné jak pro pokročilejší tanečnice jakéhokolív stylu, tak i pro začátečnice, které chtějí se naučit pracovat se svým tělem příjemnou a nenásilnou formou.

S sebou je potřeba mít:
- cvíčební úbor na rozcvičku (tepláky, tričko), krátší širokou sukní (délka do kolen nebo pod kolena),
- -závoj na hlavu ( cca 200 cm dlouhý, 130 cm široký kus lehké látky – hedvábí, šifón...), triko s dlouhým rukávem nebo body, barevně ladící se sukní, volnější kalhoty (harémové, turecké...) – na záveřečné vystoupení. Barevné šátky, šperky dle možností a fantazie.
Nebudete naopak potřebovat kostým ani cínkácí šátek pro orientální tanec - perský tanec není belly dance

Rozsah: 16 hodin

Školné: 1770 Kč (ti, kteří jdou v daném tanečním týdnu ještě na celý jiný kurz mají snížené školné na 1700 Kč)


přihlásit se můžete ZDE

Světlana Synáková
profesionální lektorka, tanečnice, choreografka
Orientálnímu tanci se aktivně věnuje od roku 2000 , kdy se zúčastnila vůbec prvního semináře v ČR americké tanečnice Bri Hurley. Několik let Světlana byla stálou tanečnicí brněnské etnokapely Čankišou a díky tomu získala neocenitelnou zkušenost tance a improvizace na pódiu. V roce 2006 se lektorka seznamila s perským tancem, a ten se stal její velkou láskou. Hudba, tance, písně a kultura staré Perské Říše jí uchvátili a pohltili, a pod vedením špičkových učitelů a choreografů - Reny Milgrom (CZ) a Sashara Zarifa(Írán/Canada) měla možnost tento úžasný styl neustále studovat a zdokonalovat. Od roku 2002 Světlana vede stálé taneční kurzy v Brně, semináře po celé ČR a v zahraničí a letní pobyty s tancem v přírodě. Od roku 2008 také vlastní studio Rahat v Brně, kde si ženy všeho věku mohou vybrat ze široké nabídky kurzů. Světlana Synáková vždy snila o experimentu – o směsi různých tanečních stylů a divadelního projevu. Aby se sen stal skutečností, založila v roce 2004 experimentální taneční skupinu Rahat Lukum, kterou jako umělecká vedoucí vede dodnes. Momentalně se Světlana dlouhodobě věnuje studiu Labanové Analízy pohybu (LMA) pod vedením pražské lektorky, choreografky a zakladatelky stuida DanceLab (dříve Zambra) Reny Milgrom.